AKUPUNKTURA W LECZENIU BÓLU

Akupunktura to jedna z najpopularniejszych metod terapii stosowanych przez wschodnią medycynę. Polega na nakłuwaniu odpowiednich punktów na ciele specjalnymi, bardzo cienkimi igłami. Stymulacja punktów akupunktury pozytywnie wpływa na określone organy i ich funkcjonowanie oraz poprawia przepływ energii w ciele, udrażniając kanały energetyczne, czyli meridiany.

Ten sposób leczenia jest stosowany od tysięcy lat, a współczesna medycyna uznaje jego działanie w terapii wielu schorzeń i bólu z nimi związanego. Dolegliwości bólowe to problem aż 34 milionów Polaków, z czego aż 7 mln skarży się na ból przewlekły. Szczególnie uciążliwe są bóle głowy, a zwłaszcza migreny oraz bóle kręgosłupa, które akupunktura potrafi znacząco zredukować, a często nawet zupełnie usunąć. Oprócz bólów powodowanych konkretnymi schorzeniami ciała, ta naturalna terapia sprawdza się także w leczeniu nerwobólów i bólów psychogennych.

Akupunktura stanowi skuteczny środek w walce z bólem - często potrafi usunąć ból zupełnie, a w wielu przypadkach pozwala na zmniejszenie częstości ich występowania i ich intensywności, dlatego też Pacjent może znacznie zredukować ilość przyjmowanych leków przeciwbólowych. Dzięki temu można zminimalizować ryzyko szkodliwych skutków ubocznych nieuchronnie związanych z leczeniem farmakologicznym.

Dużą zaletą akupunktury jest brak efektów ubocznych. Sam zabieg przeprowadzony przez wykwalifikowanego specjalistę jest niezwykle relaksujący i trwa od 15 do 25 minut. Mimo, że wiąże się z użyciem igieł, jest on zwykle bezbolesny. Igły przeznaczone do akupunktury są niezwykle cienkie i nie są puste w środku, tak jak igły do iniekcji, dzięki czemu nie rozrywają tkanek, a jedynie delikatnie pozycjonują się pomiędzy ich włóknami.

Co więcej, zabiegi akupunktury można łączyć z wieloma innymi metodami leczenia - zarówno medycyny tradycyjnej, jak i medycyny naturalnej i medycyny Wschodu.

Ze względu na wysoką skuteczność i brak skutków ubocznych, akupunktura jest zdecydowanie jedną z najlepszych dostępnych metod leczenia bólu.

Nie wiesz w czym akupunktura mogłaby pomóc Tobie? Nie szkodzi. Spotkaj się z naszym specjalistą, który po konsultacji z Tobą doradzi i podpowie co może dać Ci ta metoda.