Bruksizm w medycynie estetycznej

Bruksizm to schorzenie polegające na nadmiernej aktywności mięśni żwaczy czego skutkiem jest zgrzytanie zębami zarówno w dzień jak i w nocy.

Jakie są przyczyny?

Istnieją dwie teorie będące przyczyną występowania bruksizmu. Jedna za przyczynę zgrzytania zębami opisuje wady zgryzu a druga nadmierne napięcie mięśni żwaczy występujących często u ludzi narażonych na silny i długotrwały stres.

Jakie są objawy bruksizmu?

Najbardziej charakterystycznym objawem bruksizmu jest nocne zgrzytanie zębami. Do innych objawów należą również: bóle głowy i szczęki, starte zęby, krwawienie z dziąseł, ból odcinka szyjnego kręgosłupa czy trudności w otworzeniu szeroko ust.

Leczenie bruksizmu:

Jedną z najpopularniejszych metod w leczeniu bruksizmu jest szyna relaksacyjna. To specjalna nakładka wykonywana indywidualnie dla pacjenta na podstawie jego zgryzu. Szyny zakłada się na noc w celu rozluźnienia mięśni.

Coraz częściej pacjenci borykający się z bruksizmem sięgają po pomoc u lekarza medycyny estetycznej. Doskonałą metodą redukcji tego schorzenia jest ostrzykiwanie mięśni toksyną botulinową.  Zabieg ten polega na podaniu toksyny w mięśnie znajdujące się bezpośrednio pod skórą w celu zmniejszenia siły mięśniowej a co za tym idzie obniżenia napięcia mięśniowego.

Rezultat utrzymuję się około 6 miesięcy w związku z tym uważany jest za bezpieczny. Dodatkowo zabieg jest bezbolesny i szybki w wykonaniu.

Fot.:https://lifemedica.pl/wp-content/uploads/2019/08/bruksizm2.jpg