Co to jest blefaroplastyka? Sprawdź zabieg na opadające powieki

Blefaroplastyka – zabieg na opadające powieki

Co to jest plastyka powiek górnych?

Blefaroplastyka (plastyka powiek) - jest to zabieg przywracający okolicy oczu: młodzieńczy, zdrowy wygląd oraz właściwy kontur. Dochodzi do tego w wyniku skorygowania ilości skóry oraz przywrócenia prawidłowego napięcia strukturom powięzionym.

Opadanie powiek górnych to przypadłość polegająca na tworzeniu się nadmiaru fałdu skóry na górnej powiece. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być wrodzona budowa oka bądź po prostu efekt starzenia się tkanek powiek, efektem czego jest zwiększona ilość wiotkiej skóry opadająca na gałkę oczną.

Nie licząc aspektów estetycznych, opadające powieki górne niosą ze sobą ogrom ograniczeń tj.: zmniejszenie pola widzenia, permanentne zmęczenie oczu, uczucie ciężkości powiek oraz często nawracające bóle głowy.

Jednak na opadające powieki jest sposób. To zabieg plastyki powiek górnych – korygujący nadmiar skóry. Jak więc przebiega ten zabieg i jakie są wskazania?

Wskazania do zabiegu blefaroplastyki

Medyczne:

• ograniczenie pola widzenia,
  • bóle głowy,
  • uczucie zmęczenia, ciężkość powiek

Estetyczne:

• redukcja oznak starzenia się skóry w okolicy oczu,
  • poprawa i odmłodzenie wyglądu

Przeciwwskazania do zabiegu blefaroplastyki

• choroby ogólnoustrojowe
  • skazy naczyniowe
  • niedokrwistość
  • nieuregulowane ciśnienie
  • infekcje,
  • stany ropne skóry twarzy

Blefaroplastyka przed – jak przygotować się do zabiegu?

• Przed przystąpieniem do zabiegu przeprowadzana zostaje konsultacja z chirurgiem, który przeprowadzi wywiad, uwzględni wskazania oraz wykluczy przeciwwskazania do zabiegu, omówi procedurę zabiegu i postępowanie po nim oraz zleci wykonanie badań laboratoryjnych takich jak: morfologia, APTT (krzepliwość krwi) czy poziom elektrolitów.

Czego unikać przed operacją powiek?

• Przed zabiegiem należy unikać: picia alkoholu, palenia tytoniu oraz przyjmowania leków rozrzedzających krew np. aspiryny czy witaminy E. Nie zaleca się również wykonywania zabiegu podczas menstruacji.

Czy zabieg blefaroplastyki wymaga znieczulenia?

• Plastyka powiek (blefaroplastyka) wykonywana jest po zastosowaniu znieczulenia nasiękowego (polega na podaniu środka znieczulającego w bezpośrednią okolicę miejsca poddawanego zabiegowi) np. lignokainą.

Jaki jest przebieg zabiegu plastyki powiek górnych?

• Plastyka powiek górnych polega na nacięciu skóry w załamaniu powieki górnej. Następnie nadmiar skóry i  tkanki tłuszczowej z niewielkim paskiem mięśnia okrężnego oka zostaje usuwany. W efekcie dochodzi do pogłębienia stropu powieki górnej powodując otwarcie, odmłodzenie oka. Następnie rana zamykana jest warstwowo cienkimi szwami.  Po zabiegu i wygojeniu blizna jest niezauważalna. Zabieg trwa ok. 2h. Bezpośrednio po zabiegu pacjent może wyjść do domu.

Blefaroplastyka po – jak wygląda postępowanie po zabiegu

• Bezpośrednio po zabiegu mogą wystąpić: ból, siniaki i obrzęki. Jednak ustępują zazwyczaj w ciągu 5-10 dni. Sam zabieg trwa od 1,5 - 2 godzin, po których pacjent Szwy zdejmuje się po ok. 5-7 dniach.
  • W pierwszych tygodniach po zabiegu można odczuwać zwiększone łzawienie oraz wzmożoną wrażliwość na światło. W celu zmniejszenia swędzenia i pieczenia oczu zaleca się stosowanie kropli do oczu. Po zabiegu należy unikać opalania się oraz korzystania z solarium i sauny.

Gdzie wykonać zabieg w Warszawie? Jaki jest koszt zabiegu na opadające powieki?

Zabieg plastyki powiek górnych w Warszawie wykonywany jest w RosaMed Clinic. Koszt zabiegu na obie powieki górne to 3.000zł. Zabieg wykonuje chirurg, lek. med.  Agata Ostaszewska

Umów się na zabieg korekcji powiek górnych (blefaroplastyki):

Projekt bez tytułu(48)

BLEFAROPLASTYKA POWIEK GÓRNYCH