Aurikuloterapia – akupunktura ucha w leczeniu chorób

Co to jest aurikuloterapia?

To zabieg inaczej zwany refleksologią ucha. Polega na wkłuwaniu igieł w punkty, które odpowiadają konkretnym narządom. Stymulacja odpowiednich punktów może pomóc w zwalczaniu wielu chorób tj. trądzik, nadciśnienie, alergie itd.

Jak wygląda zabieg

Zabieg aurikuloterapii trwa ok. 20-30 min. Ilość zabiegów ustalana jest indywidualnie.

Przed zabiegiem akupunktury ucha wykonywany jest masaż. Stosuję się technikę masażu łączącą ruchy ugniatania, masowania, tarcie w celu wywołania wzrostu temperatury ciała oraz rozluźnienia organizmu.

Podczas zabiegu wykorzystywane są specjalne igły 1-5 sztuk, które stymulowane są za pomocą elektrod do nich przymocowanych. Igły wykorzystywane do zabiegu osiągają długość od 2-10 mm, wykonane są z niklu lub chromu. Na uchu nakłuwane jest około 5 punktów. Zabieg przynosi delikatny dyskomfort, w postaci bólu, ciepła i rozpierania.

Zabieg nie wyklucza z życia codziennego.

mapa-ucha

• choroby zakaźne
  • ciąża
  • menstruacja