Sprawdź jak zlikwidować obrzęk limfatyczny nóg, twarzy i innych części ciała | RosaMed Clinic

Jak zmniejszyć opuchliznę nóg i dłoni?

Opuchlizna nóg i dłoni to powszechny problem, dotyczący osoby w każdej grupie wiekowej. Często dotyczy osób posiadających siedzącą pracę, siedzący tryb życia i często podróżujących. Przyczyn puchnięcia nóg jest wiele. Mogą być bardzo błahe, z którymi radzą sobie domowe sposoby leczenia albo objawem poważniejszych schorzeń.

Czym jest opuchlizna?

Opuchlizna inaczej obrzęk to nagromadzenie się za dużej ilości płynów w tkankach. Najczęściej przyczyną opuchlizny nóg i opuchlizny dłoni są zaburzenia mikrokrążenia. U kobiet puchnięcie nóg i dłoni często związane jest z fazą cyklu.  Czasami obrzęki związane są z urazami.  U osób zdrowych główną przyczyną opuchlizny jest przeważający siedzący tryb życia. Natomiast wiele osób boryka się z opuchlizną z powodu poważnych schorzeń.

Puchnięcie rąk i nóg przyczyny?

•         Choroby układu krążenia, choroby serca
  •         Niewydolność nerek
  •         Choroby na tle hormonalnym, min. niedoczynność tarczycy
  •         Zaburzenia funkcjonowania wątroby
  •         Spowolnienie pracy układu limfatycznego
  •         Uraz
  •         Stan zapalny
  •         Zatrzymanie się wody w organizmie

Opuchlizna nóg

Opuchlizna nóg to schorzenie medyczne. Powstaje w wyniku nagromadzenia płynu surowiczego w tkankach. Często opuchlizna nóg jest skutkiem zmęczenia, spędzania długiego czasu w pozycji siedzącej czy ciężkiej pracy fizycznej. Często występują u kobiet w trakcie miesiączki oraz ciąży w wyniku zmian hormonalnych. Puchnięcie nóg występujące sporadycznie nie jest powodem do niepokoju. Jednak gdy występuję nagminnie, nieunikniona jest konsultacja z lekarzem.

Poważne schorzenia wpływające na opuchliznę nóg:

•         Zakrzepica głębokich żył – pierwszymi objawami jest skurcz mięśni, który się nasila przy zginaniu stopy, dodatkowo pojawia się obrzęk: nagły, jednostronny, najczęściej w okolicy kostki, zaczerwienienie, duża tkliwość, stan podgorączkowy.
  •         Przewlekła niewydolność żylna – objawy: ciężkość nóg, skurcze łydek nasilające się w nocy, zatrzymanie wody, puchnięcie w okolicy kostek, liczne teleangiektazje, mrowienie, kłucie nóg
  •         Obrzęk limfatyczny – objawy: ogromny obrzęk, stale się powiększający, skóra stwardniała, uczucie ciężkości, naroślą, wybrzuszenia, problemy z poruszaniem się

W przypadku takich objawów należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem w celu wprowadzenia leczenia.

Opuchlizna kostek

Opuchlizna w okolicy kostek może mieć wiele przyczyn i być związana z wieloma chorobami i zaburzeniem funkcjonowania układów i narządów naszego organizmu. Często jest to pierwszy sygnał by zacząć szczegółową diagnostykę.

•         Choroby nerek – niewydolność nerek, w wyniku zmniejszenia przepływu krwi przez nerki oraz spadku stężenia białka dochodzi do puchnięcia kostek. Objawami niewydolność nerek mogą być: białkomocz, obrzęk kostek w obu nogach, opuchlizna dolnych kończyn
  •         Choroby serca – puchnięcie kostek może być związane z niewydolnością układu krążenia, opuchlizna wokół kostek oraz częste oddawanie moczu to objawy niewydolności żylnej prowadzącej do obrzęków. Dodatkowo opuchnięte kostki oraz opuchnięte nogi od kolan w dół są objawami żylnej choroby zakrzepowo – zatorowej. Objawami tej choroby są opuchnięte nogi, zaczerwieniona i rozgrzana skóra oraz ból
  •         Choroby tarczycy – często niedoczynność tarczycy objawia się w postaci puchnięcia kostek, senności oraz przyrostu masy ciała
  •         Problemy reumatoidalne – objawiają się  puchnięciem kostek, nadgarstków, bólem i sztywnością stawów.

Jak zlikwidować opuchliznę nóg?

Jeśli opuchlizna nóg związana jest z poważnym schorzeniem zdrowotnym w tym wypadku jedyną skuteczną drogą do wyleczenia jest odpowiednia diagnostyka oraz leczenie przeprowadzone przez lekarza.

W przypadku gdy opuchlizna jest związana z siedzącym trybem życia, częstymi podróżami i nieodpowiednią dietą wystarczą domowe sposoby. Warto też zastosować profesjonalne zabiegi takie jak drenaż limfatyczny na obrzęki, Icoone lub presoterapia.

Domowe sposoby na zwalczanie opuchlizny:

•         Stosowanie preparatów łagodzących obrzęk
  •         Trzymanie nóg wysoko, powyżej poziomu serca
  •         Schładzanie nóg
  •         Picie dużej ilości wody
  •         Unikanie spożywania dużej ilości soli
  •         Unikanie spożywania alkoholu
  •         Unikanie chodzenia w niewygodnym obuwiu oraz ubraniu
  •         Spożywanie witaminy B6

Proponowane zabiegi redukujące opuchliznę nóg i dłoni:

PRESOTERAPIA

PRESOTERAPIA