RosaMed Clinic

Sposoby na wzmocnienie organizmu jesienią

Jesień to okres gdzie warunki pogodowe ulegają diametralnym zmianom. Chłodniejsze temperatury, deszczowa pogoda, duża ilość czasu przebywania w pomieszczeniach to wręcz idealne warunki na rozprzestrzenianie się bakterii i wirusów a co za tym idzie większa możliwość przeziębienia się czy grypy.

  • Bogata dieta

Głównym sposobem na wzmocnienie organizmu jest prawidłowa dieta, bogata w warzywa i owoce ze względu na dużą ilość mikroelementów, witamin i minerałów. Dieta wzmacniająca powinna opierać się na imbirze, miodzie, orzechach, batatów, cebuli i czosnku.

Doskonała w diecie na odporność jest ciepła zupa. Rozgrzewanie organizmu od środka zwiększa odporność. Zupy zachowują długo swoją ciepłą temperaturę i są lekkostrawne przez co dodatkowo nie obciąża organizmu. Dodatkowo dodanie ostrych, rozgrzewających przypraw np. pieprzu, chili, curry wzmacniają i chronią przed infekcjami.

Miód jest doskonały we wzmacnianiu odporności, zawiera dużą ilość witamin, mikro i makroelementów. Dodatkowo działanie rozgrzewające chronią naturalnie organizm.

  • Prawidłowe nawadnianie organizmu

Picie dużej ilości wody, herbatek ziołowych, soków owocowych i warzywnych. Picie co najmniej 2 litrów dziennie, nie tylko nawadnia organizm ale również usuwają toksyny z organizmu.

  • Sen

Sen jest niezwykle ważny w regeneracji ciała. Mała ilość snu powoduje osłabienie organizmu zwłaszcza przez nieprawidłową regeneracje organizmu. Dlatego niezwykle ważna jest wczesna pora usypiania, regularność i odpowiednie warunki spania. To zapewni doskonały sen i pełną regenerację organizmu.

  • Sport

Aktywność fizyczna doskonale uodparnia i hartuje organizm. Sport dotlenia, odstresowuje, podnosi poziom endorfin dzięki czemu wpływa na mocny i pełny energii organizm.

  • Suplementy

Aby wzmocnić organizm niejednokrotnie trzeba zadziałać od środka. Skuteczne w tym przypadku są  suplementy diety, które zapewniają ochronne organizmowi przed czynnikami chorobotwórczymi. Najczęściej stosowanymi preparatami są tabletki z witaminą C, witaminą D3 czy tran – olej z wątroby rekina.

Witamina D

Jesienią i zimą występuje dość niskie nasłonecznienie w związku z czym wytwarzanie naturalnej witaminy D spada. Niezbędna jest w tym wypadku suplementacja. Witamina D jest niezwykle ważna w prawidłowym funkcjonowaniu całego organizmu. Utrzymuje prawidłowe funkcjonowanie mięśni, kości, zębów, układu nerwowego i układu odpornościowego.