Toksyna botulinowa w leczeniu migreny

Migrena powodowana jest przez skurcze mięśni mimicznych, które następnie uciskają nerwy, powodując wyjątkowo intensywny i długotrwały migrenowy ból głowy. Podanie toksyny botulinowej w odpowiednie mięśnie rozluźnia je, co uniemożliwia powstawanie migreny.

Botoks jako terapia leczenia migreny sprawdza się u 80% chorych. U ponad połowy Pacjentów leczenie migreny botoksem powstrzymuje napady choroby w 100%. U pozostałych osób można zaobserwować co najmniej dwukrotne zmniejszenie częstotliwości napadów i ich siły.

Dużą zaletą zabiegu jest jego szybkość i brak okresu rekonwalescencji. Pacjent może od razu wrócić do codziennej aktywności. Pierwsze efekty terapii pojawiają się już po tygodniu.

Leczenie migreny botoksem to innowacyjna i wyjątkowo skuteczna metoda walki z uciążliwym bólem.

Wskazania do zabiegu

• Objawowe leczenie migreny

Efekty zabiegu

Efekty zauważalne są już po tygodniu. Utrzymują się przez około 6 miesięcy a Pacjent może cieszyć się znaczącą poprawą jakości życia.

Zabieg zwykle nie wymaga znieczulenia, lecz możemy zastosować znieczulenie kremem Emla. Lekarz za pomocą bardzo cienkiej igły wprowadza preparat w odpowiednie mięśnie odpowiedzialne za powstawanie napadów migreny. Podczas zabiegu odczuwalny może być pewien dyskomfort związany z iniekcjami i delikatne uczucie rozpierania.

Może wystąpić delikatne zaczerwienienie i ślady po nakłuciach. Niekiedy pojawia się ból głowy i delikatne krwiaczki. Objawy te jednak samoistnie ustępują i łatwo je ukryć pod makijażem.

• Zaburzenia krzepnięcia krwi
  • Stosowanie leków powodujących relaksacje mięśni
  • Infekcje skóry
  • Nadwrażliwość na składniki preparatu
  • Zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
  • Ciąża, okres karmienia piersią
  • Przyjmowanie spektynomycyny i antybiotyków z grupy aminoglikozydów.