SPA dla stóp cz. 1

Nasze stopy podobnie jak dłonie również wymagają systematycznej pielęgnacji. Faktem jest, że zimą czy jesienią kiedy nie odkrywamy stóp bo nosimy ciężkie, zabudowane buty często zapominamy o jak ważnej pielęgnacji tych partii naszego ciała.

A przecież stopa jest również obciążona codziennym chodzeniem, utrzymywaniem ciężaru naszego ciała, noszeniem niekiedy niewygodnego, nieoddychającego obuwia co przyczynia się do powstawania zrogowaceń naskórka na piętach czy palcach, powstawaniem pęknięć, odcisków czy wysuszenia skóry.

Oprócz wizyt w profesjonalnych gabinetach kosmetycznych niezwykle ważna jest codzienna pielęgnacja. warto również wykonywać sobie domowe SPA stóp, dzięki czemu oprócz usunięcia zrogowaceń, odżywieniu skóry, nawilżeniu również zapobiegamy w ten sposób tworzeniu się nowym zmianom.

Pielęgnację stóp należy rozpocząć od usunięcia lakieru z paznokci, ich przycięciu oraz wypiłowaniu odpowiedniego kształtu, który nie będzie się przyczyniał do powstawania paznokci wrastających.

Kolejnym etapem domowego SPA jest kąpiel stóp. Jest to doskonały sposób na relaks, zredukowania bólu, zmęczenia czy zmiękczenie skóry. W niezwykle łatwy sposób i przy użyciu składników z naszej kuchni możemy uporać się z wieloma problemami. Każda kąpiel powinna trwać ok. 15 - 20 minut. Ważne jest również aby po kąpieli bardzo dokładnie wytrzeć stopy i przestrzenie międzypalcowe gdyż niedokładne wysuszanie skóry prowadzi do namnażania się bakterii i grzybów.

Kąpiel stóp:

• Kąpiel solna - sól posiada doskonały wpływ dla naszych stóp. Zmiękcza naskórek, ułatwia usuwanie zrogowaceń. Wystarczy do ciepłej wody dodać kilka łyżek soli
  • Kąpiel sodowa - soda działa zmiękczająco ale również dezynfekująco, sprawdzi się również doskonale u osób zmagających się z poceniem się stóp.
  • Kąpiel ziołowa - z tymiankiem, rozmarynem czy lawendą będzie redukować nadmierne pocenie się stóp, miętowa doskonała na odparzone stopy, rumiankowa doskonale relaksuje, zmniejsza zmęczenie, idealna po ciężkim dniu
  • kąpiel miodowa - doskonale odżywi skórę stóp oraz będzie działać antybakteryjnie, do kąpieli potrzebne będą łyżeczka miodu, mydła w płynie i opcjonalnie olejku z migdałów, który dodatkowo będzie miał działanie nawilżające
  • kąpiel ananasowo-kokosowa- doskonale nawilża i koi suchą skórę - do przygotowania potrzebne będą sok z ananasa i mleko kokosowe

Fot.: https://pl.freepik.com/premium-zdjecie/kobiece-stopy-i-rece-w-drewniane-miski-z-kwiatami-w-salonie-spa_5529827.htm#page=1&query=spa%20stopy&position=43