Plastyka powiek górnych – korekcja opadającej powieki

Co to jest plastyka powiek?

Blefaroplastyka (plastyka powiek) jest to zabieg, który pozwala przywrócić młodzieńczy, zdrowy wygląd oraz właściwy kontur okolic oczu w wyniku korekty ilości skóry oraz przywrócenia prawidłowego napięcia strukturom powięzionym.

Opadające powieki górne związane są ze zwiotczeniem skóry oraz opadaniem tkanek brwi i czoła. Dzięki interwencji chirurgicznej zostaje skorygowany defekt spowodowany nadmiarem skóry oraz wiotkością tkanek.

Oprócz aspektów estetycznych opadanie powieki niesie ze sobą wiele ograniczeń takich jak ograniczenie pola widzenia, zmęczenie oczu, ciężkość powiek czy częste bóle głowy.

Jak przebiega zabieg?

Plastyka powiek górnych polega nacięciu skóry powiek górnych w ich załamaniu. Następnie wycinany jest nadmiar skóry w postaci odpowiednio ukształtowanego pasma skóry oraz mięśnia okrężnego oka. Dzięki temu zostaje pogłębiony strop powieki górnej dając efekt odmłodzonego oka. Odsłonięty mięsień obkurczany jest elektrokoagulacją, następnie rana zamykana zostaje warstwowo cienkimi szwami, blizna po zabiegu jest praktycznie niezauważalna.

Jaki jest okres rekonwalescencji?

Po zabiegu mogą wystąpić ból o niewielkim nasileniu, niewielkie zasinienia i obrzęki. Zmiany te  zazwyczaj ustępują w ciągu 5-10 dni. Zabieg trwa zazwyczaj od 1,5 - 2 godzin, po których pacjent może wyjść do domu. Szwy zdejmowane są po 5-7 dniach.

Medyczne:

• ograniczenie pola widzenia,
  • częste bóle głowy,
  • zmęczenie, uczucie ciężkości powiek

Estetyczne:

• usunięcie oznak starzenia się w okolicy oczu,
  • poprawienie i odmłodzenie wyglądu

• choroby ogólnoustrojowe
  • skazy naczyniowe
  • niedokrwistość
  • nieuregulowane ciśnienie
  • infekcje,