Blefaroplastyka (plastyka powiek) jest to zabieg, który pozwala przywrócić młodzieńczy, zdrowy wygląd oraz właściwy kontur okolic oczu w wyniku korekty ilości skóry oraz przywrócenia prawidłowego napięcia strukturom powięziowym.

Opadające powieki górne związane są ze zwiotczeniem skóry oraz opadaniem tkanek brwi i czoła. Dzięki interwencji chirurgicznej zostaje skorygowany defekt spowodowany nadmiarem skóry oraz wiotkością tkanek.

Oprócz aspektów estetycznych opadanie powieki niesie ze sobą wiele ograniczeń takich jak ograniczenie pola widzenia, zmęczenie oczu, ciężkość powiek czy częste bóle głowy.

PRZEBIEG ZABIEGU:

Plastyka powiek górnych polega nacięciu skóry powiek górnych w ich załamaniu. Następnie wycinany jest nadmiar skóry oraz tkanki tłuszczowej z niewielkim paskiem mięśnia okrężnego oka. Dzięki temu zostaje pogłębiony strop powieki górnej dając efekt odmłodzonego oka. Następnie rana zamykana zostaje warstwowo cienkimi szwami, blizna po zabiegu jest praktycznie niezauważalna.

OKRES REKONWALESCENCJI:

Po zabiegu mogą wystąpić: ból o niewielkim nasileniu, niewielkie zasinienia i obrzęki. Zmiany te  zazwyczaj ustępują w ciągu 5-10 dni. Zabieg trwa zazwyczaj od 1,5 - 2 godzin, po których pacjent może wyjść do domu. Szwy zdejmowane są po 5-7 dniach.

Zaleca się stosowanie kropli do oczu w celu zmniejszenia pieczenia i swędzenia oczu. W pierwszych tygodniach po zabiegu może być odczuwane zwiększone łzawienie oraz wzmożona wrażliwość na światło. Należy również unikać: opalania się, solarium i sauny.

WSKAZANIA DO BLEFAROPLASTYKI

Medyczne:

• ograniczenie pola widzenia,
  • częste bóle głowy,
  • zmęczenie, uczucie ciężkości powiek

Estetyczne:

• usunięcie oznak starzenia się w okolicy oczu,
  • poprawienie i odmłodzenie wyglądu

PRZECIWWSKAZANIA

• choroby nowotworowe
  • ciąża i okres karmienia
  • tendencje do bliznowacenia