Terapia i dieta Dr Gersona

Terapia Gersona, znana na całym świecie już od kilkudziesięciu lat, została stworzona przez Doktora Maxa Gersona żyjącego w latach 1891-1956. Jest on uznawany przez wiele autorytetów medycznych za genialnego lekarza praktyka, a także za twórcę jednej z najbardziej skutecznych metod leczenia raka oraz innych chorób przewlekłych. Na bazie swoich odkryć i po ponad 30 latach doświadczeń klinicznych opracował naturalną terapię, opartą na diecie warzywnej z dodatkiem owoców oraz specjalnie skomponowanych na potrzeby terapii suplementów. Jest to metoda, która doskonale radzi sobie w zwalczaniu wielu chorób cywilizacyjnych, jednakże najbardziej spektakularne efekty osiągnięto podczas leczenia wielu rodzajów nowotworów.

Terapia Gersona promuje holistyczne podejście do pacjenta, co oznacza, że nie skupiamy uwagi tylko na konkretnej dolegliwości, ale na całym organizmie, a także na stanie psychicznym człowieka. Metoda leczenia opracowana przez Doktora Gersona ma za zadanie przede wszystkim wyeliminowanie przyczyny choroby, a nie tylko jej objawów. Jej działanie oparte jest na aktywacji systemu immunologicznego, co skutkuje samodzielnym zwalczaniem choroby przez organizm pacjenta oraz doprowadzeniem do całkowitej równowagi organizmu, a tym samym, do całkowitego wyleczenia.

Terapia składa się z kilku niezbędnych elementów. Dieta oparta jest na piciu do 12 porcji świeżych soków w ciągu dnia i spożywaniu bogatych w witaminy i minerały oraz kwasy OMEGA pokarmów. W trakcie leczenia stosowane są specjalne suplementy. Terapia Gersona uwzględnia także stosowanie lewatyw z kawy kilka razy dziennie, co skutecznie pobudza do prawidłowej pracy drogi żółciowe, a w szczególności wątrobę. Efektem jest oczyszczona wątroba, która jest odpowiedzialna za procesy detoksykacji w trakcie kuracji. Wszystkie warzywa powinny być ekologiczne i świeże, aby jak najmocniej wykorzystać ich cudowne wartości lecznicze.

Terapia Gersona wyróżnia kilkanaście chorób cywilizacyjnych całkowicie wyleczonych tą metodą oraz tych, w których nastąpiło przywrócenie pacjenta do zadowalającego go poziomu stanu aktywności psychofizycznej. Należą do nich:

• nadwaga i otyłość
  • stany zapalne jelit
  • choroby Leśniowskiego-Crohna
  • nowotwory
  • choroby serca i układu krążenia
  • nadciśnienie
  • cukrzyca
  • zespół przewlekłego zmęczenia
  • wirusowe zapalenie wątroby typu B i C
  • toczeń
  • astma
  • reumatoidalne zapalenie stawów
  • alergie pokarmowe
  • nałogi
  • ADHD
  • migrena
  • osteoporoza
  • stwardnienie rozsiane
  • oczyszczenie organizmu po przeprowadzeniu skutecznej chemioterapii

*wszystkie informacje oparte na tekstach pochodzących z książki „Metoda Doktora Gersona. Leczenie raka i innych chorób przewlekłych”.

Autor:  Charlotte Gerson i Beata Bishop