RosaMed Clinic

medycyna-naturalna-dla-zestresowanych-rosamed-clinic

Naturalnie na stres – medycyna naturalna dla znerwicowanych

Stres jest obecny w codzienności niemal każdego z nas. Nawet, jeśli wyraźnie go nie odczuwamy nie znaczy, że nie jesteśmy zestresowani. Niekiedy stres może objawić się po upłynięciu jakiegoś czasu, a niekiedy dać objawy, których w pierwszym momencie wcale nie przypiszemy stresującej sytuacji, której doświadczyliśmy.

Niestety, stres wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie bardzo niekorzystnie. Jego stan przewlekły może doprowadzić do występowania wielu niebezpiecznych i dokuczliwych chorób. Dlatego też warto niwelować stres nie tylko eliminując jego objawy, ale także działać profilaktycznie.

Jakie objawy daje stres?

Objawy stresu nie musza być oczywiste. Nie zawsze będąc zestresowanym będziesz jednocześnie czuć napięcie, rozdrażnienie czy zdenerwowanie. Dość często stres objawia się zupełnie inaczej, niż moglibyśmy się tego spodziewać.

Do najczęściej identyfikowanych objawów wywołanych przez stres należą:

  • Brak apetytu lub nagłe napady głodu
  • Kłopoty ze snem (płytki sen, bezsenność, sen nieefektywny, kłopoty z zasypianiem)
  • Rozdrażnienie i uczucie napięcia
  • Kłopoty żołądkowe
  • Przyspieszona akcja serca
  • Ospałość
  • Kłopoty z pamięcią i koncentracją
  • Napady gorąca lub zimna
  • Możliwe także lęki

Powyższe objawy mogą być pierwszymi symptomami stresu i zdecydowanie nie należy ich bagatelizować. Jeżeli nie zapanujesz nad stresem, może on przybrać formę przewlekłą, a wówczas konsekwencje odczuje cały Twój organizm. Wśród objawów przewlekłego stresu, mogą pojawić się:

  • Choroby układu krążenia lub serca
  • Bóle głowy przechodzące w stan chroniczny
  • Bóle kręgosłupa
  • Obniżona odporność
  • Osteoporoza
  • Cukrzyca
  • Kłopoty trawienne
  • Wrzody układu pokarmowego
  • U kobiet rozregulowana gospodarka hormonalna, w tym cykle miesiączkowe
  • Otyłość lub znaczna niedowaga
  • Kłopoty z cerą, wypadające włosy
  • Zwiększa się ryzyko rozwoju chorób nowotworowych

Jak stres wpływa na nasz organizm?

W wyniku stresu nasz organizm wytwarza nadmierna ilość kortyzolu. Powoduje on zmniejszoną ilość białych krwinek i obniża wytwarzanie przeciwciał. To w konsekwencji obniża odporność całego organizmu i zwiększa jego podatność na atak różnych chorób – zarówno wirusowych, jak i bakteryjnych czy grzybiczych, ale także bardziej poważnych, związanych z zaburzonymi funkcjami poszczególnych organów.

Naukowcy potwierdzają, że 80% chorób „odstresowych” jest wynikiem osłabionej odporności organizmu. Niestety, jeśli stres przybiera postać chroniczną, zażywanie środków wspomagających odporność może nie być wystarczające.

Nie oznacza to jednak, że nie mając wpływu na wyeliminowanie czynników stresogennych ze swojej codzienności, nie masz żadnych szans na zniwelowanie skutków stresu. Istnieją bowiem sytuacje, w których nie mamy możliwości wyizolowania czynników wywołujących u nas stres, ale możemy przeciwdziałać jego skutkom.

Jak radzić sobie ze stresem?

Stres jest niewątpliwie naszym wrogiem nr. 1. Istnieje jednak wiele technik, pozwalających nad nim zapanować i pomóc swojemu organizmowi w obronie przed negatywnymi skutkami stresu. Każdy organizm reaguje jednak inaczej i każdy ma inne potrzeby. Dlatego, żeby najlepiej dostosować zarówno techniki relaksacyjne, jak też środki wspomagające wyciszenie, najlepiej jest skonsultować się ze specjalistą. Naturoterapeuci,  masażyści, refleksoterapeuci czy pozostali praktycy medycyny naturalnej mogą Ci pomóc w doborze odpowiednich metod, łagodzących stres i eliminujących jego objawy. Stosując się do zaleceń, być może nie wyeliminujesz ze swojego życia czynników stresogennych, ale masz szansę nauczyć się zupełnie innego traktowania ich i reagowania na stres, a co za tym idzie, chronić swój organizm przed negatywnym wpływem stresu.

Do metod walki ze skutkami stresu możemy zaliczyć m.in.:

 

   

  • Masaż

 

   

  • Akupunktura

 

   

  • Aromaterapia

 

   

  • Refleksoterapia

 

   

  • Sumplementy ziołowe

 

   

  • Techniki oddychania

 

   

  • Techniki medytacji

 

   

  • Techniki jogi

Jeśli chcesz zasięgnąć porady i ustalić indywidualny program walki ze skutkami stresu, zapraszamy do kontaktu.