Likwidacja zmarszczek toksyną botulinową

Toksyna botulinowa to całkowicie bezpieczna i skuteczna metoda usuwania zmarszczek. Substancja ta stosowana jest w medycynie już od ponad 20 lat, nie tylko w celach estetycznych. Botoks po wstrzyknięciu w tkanki mięśni twarzy rozluźnia je, co w efekcie wygładza zmarszczki.

Toksyna botulinowa sprawdza się w usuwaniu oznak starzenia na całej twarzy, co pozwala na osiągnięcie spektakularnego efektu odmłodzenia i wygładzenia skóry. Zabieg wykonany przez doświadczonego lekarza medycyny estetycznej gwarantuje naturalny efekt, bez widocznej ingerencji w mimikę twarzy i efektu maski.

Zabieg ostrzykiwania botoksem pozwala nie tylko skutecznie cofnąć ślady upływającego czasu, ale też i zapobiegać powstawaniu zmarszczek. Sprawia to, iż jest on polecany również pacjentom, którym zależy na skutecznej profilaktyce procesów starzenia twarzy. Szczególnie zalecamy go osobom o silnej mimice twarzy, które są bardziej narażone na przedwczesne powstawanie zmarszczek.

• Zmarszczki mimiczne
  • Oznaki starzenia wokół oczu – tzw. “kurze łapki”
  • Poprzeczne zmarszczki na czole
  • “lwia zmarszczka” pomiędzy brwiami
  • Zmarszczki wokół ust
  • Zmarszczki na brodzie oraz tzw. “bruzdy marionetki”
  • Zmarszczki na szyi

Efekt wygładzenia skóry i usunięcia bądź znaczącej redukcji zmarszczek pojawia się stopniowo po zabiegu. Pełny efekt możemy zaobserwować po około 7-10 dniach i utrzymuje się przez około 6 miesięcy. Po tym czasie zabieg należy powtórzyć.

Lekarz medycyny estetycznej za pomocą bardzo cienkiej igły podaje preparat w wybrane partie twarzy. Zabieg jest praktycznie bezbolesny, jednak może pojawić się pewien dyskomfort. W przypadku osób szczególnie wrażliwych na ból, przed zabiegiem stosujemy znieczulenie miejscowe. Sam zabieg wraz z konsultacją trwa maksymalnie pół godziny i pozwala na błyskawiczny powrót do normalnej, codziennej aktywności.

Niekiedy może pojawić się przejściowy ból głowy, niewielkie krwiaczki lub obrzęki w miejscu iniekcji, które jednak ustępują samoistnie. W wyjątkowych przypadkach zabieg może spowodować nadmierne zwiotczenie mięśni, objawiające się np. opadaniem powieki lub kącika ust. Ustępuje ono w przeciągu od dwóch do sześciu tygodni.

• Ciąża i okres karmienia piersią
  • Stosowanie antybiotyków
  • Stany grypowe
  • Zaburzenia przewodnictwa nerwowo – mięśniowego