Leczenie trądziku wieku dojrzałego

Choć trądzik to schorzenie kojarzone głównie z nastolatkami, to coraz częściej dotyka on także osoby dorosłe. Najczęściej pojawia się u osób, które cierpiały na trądzik młodzieńczy, jednak w niektórych przypadkach dotyka Pacjentów, którzy w wieku nastoletnim nie mieli tego typu problemów skórnych.

Przebieg choroby jest podobny jak w przypadku trądziku młodzieńczego – na skórze pojawiają się zaskórniki, krostki i grudki. Różnicą jest jednak rozmieszczenie i ilość zmian. W przypadku trądziku wieku dojrzałego, obserwujemy głównie zmiany zapalne i guzki, które pojawiają się zwykle jedynie na dolnej części twarzy, a nie w strefie T, tak jak u nastolatków.

Przyczyny trądziku u dorosłych

Przyczynami trądziku w dojrzałym wieku są zwykle stres, niewykryte nietolerancje pokarmowe oraz zaburzenia hormonalne powodujące nadmierny łojotok. Dużą rolę odgrywa też niezdrowa dieta, bogata w słodycze, alkohol, kawę oraz pikantne przyprawy.

Leczenie trądziku wieku dojrzałego w RosaMed Clinic

Choć leczenie trądziku u dorosłych jest nieco trudniejsze niż u nastolatków, to spełnienie marzeń o pięknej, pozbawionej niedoskonałości cerze jest łatwiejsze niż się wydaje. Współczesna medycyna estetyczna i kosmetologia oferują wiele rozwiązań, które pozwalają raz na zawsze pozbyć się tego problemu.

W RosaMed Clinic oferujemy między innymi terapię laserem frakcyjnym CO2, peelingi chemiczne, a także metody skutecznie usuwające nieestetyczne blizny i ślady potrądzikowe – radiofrekwencję mikroigłową oraz mikrodermabrazję z laserem biostymulacyjnym.

Poza zabiegami gabinetowymi warto zwrócić uwagę także na leczenie farmakologiczne i odpowiednią dietę uwzględniającą ewentualne nietolerancje pokarmowe. Połączenie różnych metod to najlepsza strategia leczenia trądziku u dorosłych. Zapraszamy na konsultację z lekarzem dermatologiem, który po wnikliwej diagnozie dobierze najlepsze metody terapii.