Leczenie trądziku różowatego

Trądzik różowaty to schorzenie najczęściej pojawiające się po 25 roku życia, także w wieku dojrzałym. Ten typ trądziku wyróżnia pojawianie się intensywnego zaczerwienienia się twarzy, na które ma wpływ szereg czynników, takich jak np. stres, niektóre przyprawy, alkohol i zmiany temperatur. Oprócz rumienia, Pacjenci cierpiący na trądzik różowaty zmagają się także z typowymi dla każdej odmiany tej choroby skóry grudkami i krostami.

Przyczyny trądziku różowatego

Istnieje wiele czynników powodujących występowanie trądziku różowatego. Najczęściej wskazuje się na uwarunkowania genetyczne, schorzenia układu pokarmowego, alergię i nadciśnienie tętnicze. Często powodem bywają także zaburzenia hormonalne, zła dieta, zakażenia bakteryjne, zbyt długie stosowanie preparatów zawierających sterydy oraz nietolerancje pokarmowe.

Leczenie trądziku różowatego w RosaMed Clinic

Choć leczenie tej dolegliwości nie jest proste, to wykwalifikowany lekarz jest w stanie zidentyfikować prawdopodobne przyczyny choroby i zastosować optymalną strategię leczenia trądziku różowatego. Zwykle najskuteczniejsze okazuje się połączenie kilku metod terapii. Unikanie czynników podrażniających skórę, modyfikacja diety, leczenie farmakologiczne oraz odpowiednie zabiegi przynoszą doskonałe rezultaty.

Na szczególną uwagę zasługują niektóre zabiegi medycyny estetycznej i kosmetologii, które doskonale odpowiadają na potrzeby Pacjentów dotkniętych trądzikiem różowatym. Terapia laserem frakcyjnym CO2, radiofrekwencja mikroigłowa i peelingi kwasami to tylko niektóre z zabiegów dostępnych w naszej klinice, które doskonale radzą sobie z tym uciążliwym schorzeniem oraz z bliznami i śladami potrądzikowymi. Pacjentów borykających się z trądzikiem różowatym zapraszamy na konsultację dermatologiczną podczas której lekarz dobierze odpowiednią strategię działania.