Leczenie migreny toksyną botulinową

Leczenie migreny botoksem to rewolucyjna terapia dla Pacjentów dotkniętych tą często utrudniającą normalne funkcjonowanie chorobą. Migrena powodowana jest przez skurcze mięśni mimicznych, które następnie uciskają nerwy, powodując wyjątkowo intensywny i długotrwały migrenowy ból głowy.

Podanie w odpowiednie mięśnie botoksu rozluźnia je, co uniemożliwia powstawanie migreny. Efekty utrzymują się zwykle do 6 miesięcy, a Pacjent może cieszyć się znaczącą poprawą jakości życia.

Botoks jako terapia leczenia migreny sprawdza się u 80% chorych. U ponad połowy Pacjentów leczenie migreny botoksem powstrzymuje napady choroby w 100%. U pozostałych osób można zaobserwować co najmniej dwukrotne zmniejszenie częstotliwości napadów i ich siły.

Dużą zaletą zabiegu jest jego szybkość i brak okresu rekonwalescencji. Pacjent może od razu wrócić do codziennej aktywności. Pierwsze efekty terapii pojawiają się już po tygodniu. Leczenie migreny botoksem to innowacyjna i wyjątkowo skuteczna metoda walki z uciążliwym bólem.

• Objawowe leczenie migreny

Efekty zauważalne są już po tygodniu. Utrzymują się przez około 6 miesięcy.

Zabieg zwykle nie wymaga znieczulenia, lecz możemy zastosować znieczulenie kremem Emla. Lekarz za pomocą bardzo cienkiej igły wprowadza preparat w odpowiednie mięśnie odpowiedzialne za powstawanie napadów migreny. Podczas zabiegu odczuwalny może być pewien dyskomfort związany z iniekcjami i delikatne uczucie rozpierania.

Może wystąpić delikatne zaczerwienienie i ślady po nakłuciach. Niekiedy pojawia się ból głowy i delikatne krwiaczki. Objawy te jednak samoistnie ustępują i łatwo je ukryć pod makijażem.

• Zaburzenia krzepnięcia krwi
  • Stosowanie leków powodujących relaksacje mięśni
  • Infekcje skóry
  • Nadwrażliwość na składniki preparatu
  • Zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
  • Ciąża, okres karmienia piersią
  • Przyjmowanie spektynomycyny i antybiotyków z grupy aminoglikozydów.